Πώς να κάνετε τα παιδιά να φάνε λαχανικά

Πώς να κάνετε τα παιδιά να φάνε λαχανικά


Είναι το παιδί σας το κλασικό παράδειγμα παιδιού που σιχαίνεται τα λαχανικά; Αν ναι, δοκιμάστε αυτούς τους εύκολους, πονηρούς τρόπους, να συμπεριλάβετε λίγα περισσότερα στη δίαιτά του. Και να θυμάστε να σερβίρετε λαχανικά κάθε μέρα ανελλιπώς, ακόμη και αν δεν θέλει να τα φάει. Θα εκπλαγείτε όταν κάποια μέρα αποφασίσει να δοκιμάσει μια μπουκιά.



1. Να είστε καλό παράδειγμα. Τα κύρια πρότυπα των παιδιών είναι οι γονείς τους και συχνά τους αρέσει να αντιγράφουν αυτά που εκείνοι κάνουν. Εάν το παιδί σας, σάς βλέπει να τρώτε λαχανικά σε τακτική βάση, θα είναι πιο πρόθυμο να τα δοκιμάσει και το ίδιο.



2. Να εναλλάσσετε λαχανικά διαφορετικών ειδών και υφών. Να σερβίρετε λαχανικά κατά προτίμηση φρέσκα. Κάθε είδος έχει διαφορετική γεύση και υφή, κι έτσι ενώ ένα παιδί θα φάει μόνο φασόλια κονσέρβας, ένα άλλο θα προτιμήσει φρέσκα αχνιστά. Διατροφικά, είναι όλα σχεδόν ίσης αξίας, με εξαίρεση τα λαχανικά κονσέρβας, επειδή έχουν πολύ αλάτι. Ξεπλύνετέ τα αν ανησυχείτε για αυτό. Να θυμάστε όμως ότι το ζητούμενο είναι να φάνε λαχανικά, και όχι να ανησυχούμε για το αλάτι. Εάν το παιδί σας αγαπάει την υφή του πουρέ πατάτας, δείτε μήπως φάει και άλλα λαχανικά αλεσμένα ή σε μορφή πουρέ.



3. Αν ανακαλύψετε το μυστικό που θα κάνει το παιδί σας να φάει τα λαχανικά, χρησιμοποιήστε το! Μερικές φορές ακόμη και τριμμένο ή λιωμένο τυρί στο μπρόκολο ή το κουνουπίδι, μπορεί να κάνει το λαχανικό ευκολότερα αποδεκτό. Σερβίρετε μια βραστή πατάτα και πείτε στο παιδί να βάλει μερικές κουταλιές της σούπας πάνω της. Τα παιδιά λατρεύουν να βουτάνε κάπου το φαγητό τους, συνεπώς ενθαρρύνετέ τα να φάνε ωμά λαχανικά, όπως χρωματιστές πιπεριές κομμένες σε λωρίδες, μαζί με ένα αγαπημένο ντρέσινγκ. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονται τα παιδιά κάτω των 2 ετών, γιατί μπορεί να πνιγούν με τα ωμά λαχανικά.



4. Βάλτε τα πάνω σε πίτσα. Δοκιμάστε οποιοδήποτε λαχανικό “δουλεύει” πάνω σε αυτό το πολυαγαπημένο φαγητό των παιδιών. Προσθέστε ψιλοκομμένες τομάτες στη σάλτσα της πίτσας. Προσθέστε τριμμένο κολοκύθι, μανιτάρια φρέσκα ή από κονσέρβα, ψιλοκομμένο κρεμμύδι, ή ροδέλες κόκκινων ή πράσινων πιπεριών. Σε κάποια παιδιά μπορεί να αρέσουν τα “δεντράκια” από μπρόκολο πάνω στην πίτσα τους. Εάν στο παιδί σας αρέσει πολύ το τυρί, βάλτε μεγάλη ποσότητα μαζί με αυτά τα έξτρα λαχανικά.



5. Φτιάξτε μια ομελέτα. Σοτάρετε λίγο σπανάκι, μανιτάρια, πιπεριά και κρεμμύδι και προσθέστε τα στην ομελέτα πριν τη διπλώσετε. Μην ξεχάσετε να ρίξετε πολύ από το αγαπημένο τυρί του παιδιού.



6. Ενισχύστε το χρώμα και τη θρεπτικότητα σε ένα γεύμα, προσθέτοντας περισσότερα τριμμένα καρότα.



7. H σάλτσα ζυμαρικών και όλα τα προϊόντα τομάτας λογίζονται ως μερίδες λαχανικών στο γεύμα. Οπότε να φτιάχνετε ζυμαρικά συχνά, εάν οι τομάτες είναι ένα από τα ελάχιστα λαχανικά που θα δεχτεί να φάει. Μπορείτε να τρίψετε και μερικά κολοκυθάκια ή καρότα μέσα στη σάλτσα, αλλά με προσοχή, μερικές φορές αυτές οι απόπειρες γυρίζουν μπούμερανγκ. Μην βάζετε πολύ αλάτι ή πολλά μπαχαρικά. Θα του αρέσει πολύ να βουτάει τα κριτσίνια του μέσα σε αυτήν τη γεμάτη βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία σάλτσα.



8. “Μασκαρέψτε” τις σούπες. Ένα παιδί που αρνείται να φάει λαχανικά όπως καρότα ή καλαμπόκι στην απλή τους μορφή, μπορεί να τρώει σούπα λαχανικών. Εάν όντως συμβαίνει αυτό, προσθέστε μερικά επιπλέον λαχανικά κατεψυγμένα ή κονσέρβας κατά το ζέσταμα της σούπας.



9. Ζήτω τα υγρά. Ο χυμός τομάτας και ο χυμός λαχανικών επίσης λογίζονται ως μερίδες λαχανικών στα γεύματα. Και είναι και τα δύο γεμάτα βιταμίνες και μέταλλα.



10. Δώστε περισσότερα φρούτα. Αν έχετε δοκιμάσει τα πάντα στον τομέα των λαχανικών και δεν γίνεται τίποτα, μην το βάλετε κάτω! Απλά σερβίρετε περισσότερα φρούτα. Τα φρούτα έχουν πολλά από τα σημαντικότερα θρεπτικά στοιχεία των λαχανικών, όπως βιταμίνη Α και C καθώς και ιχνοστοιχεία. Αν διπλασιάσετε τα φρούτα θα εξασφαλίσετε ότι το παιδί σας, είτε νήπιο, είτε παιδί προσχολικής ηλικίας, θα πάρει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για μια υγιή ανάπτυξη.



Και στην τελική, για ένα ευτυχισμένο, υγιές και με χαρούμενη ανάπτυξη παιδί που δεν τρώει τα λαχανικά του, δεν θα πρέπει να ανησυχείτε και πολύ. Κάποια στιγμή θα μάθει να τα τρώει.


Μπορεί επίσης να σας αρέσει: