Καλές διατροφικές συνήθειες για τα τρίχρονα

Καλές διατροφικές συνήθειες για τα τρίχρονα



Το τρίχρονο παιδί σας έχει φέτος μεγαλύτερη όρεξη να δοκιμάσει νέες τροφές από ότι πέρσι. Είναι σίγουρα πιο δεκτικό στο να δοκιμάσει τροφές που του παρουσιάζονται με νέο ή ενδιαφέροντα τρόπο. Αφήστε τη δημιουργικότητά σας ελεύθερη και μετατρέψτε την ώρα του φαγητού σε μια ώρα διασκέδασης και μοναδικών οικογενειακών παραδόσεων.




Τρώγοντας όλοι μαζί στην οικογένεια.



Τα τρίχρονα μαθαίνουν πάρα πολλά για το φαγητό και τις κοινωνικές σχέσεις στο τραπέζι του φαγητού. Μελέτες δείχνουν ότι τα παιδιά που τρώνε τουλάχιστον ένα γεύμα την ημέρα μαζί με την οικογένειά τους έχουν καλύτερο λεξιλόγιο, αλλά και καλύτερη διατροφή. Κλείστε την τηλεόραση κατά τη διάρκεια των γευμάτων και ασχοληθείτε με τη συζήτηση. Να τρώτε περίπου την ίδια ώρα κάθε μέρα και στον ίδιο χώρο, όπως στο τραπέζι της κουζίνας ή της τραπεζαρίας.




Διδάσκοντας καλούς τρόπους στο τραπέζι.



Μάθετε στο μικρό σας να λέει “ευχαριστώ”, παρακαλώ” και “μπορώ να...”. Επίσης, να του μάθετε να βοηθάει στο στρώσιμο και στο μάζεμα του τραπεζιού. Το πιθανότερο είναι ότι θα ενθουσιαστεί με τις συνήθειες και τη διαδικασία του οικογενειακού γεύματος.




Αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.



Εάν το παιδί σας έχει πόνους, δυσκολεύεται να ενεργηθεί ή δεν έχει ενεργηθεί για μια-δυο μέρες, αλλάξτε αμέσως τη διατροφή του. Εάν το πρόβλημα δεν διορθωθεί σε μια-δυο μέρες, καλέστε τον παιδίατρο για να σας δώσει συμβουλές. Το παιδί σας μπορεί να διστάζει να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα, εάν αυτή η κατάσταση συνεχιστεί για μεγάλο διάστημα.



Οι παρακάτω οδηγίες πιθανόν να κάνουν τα πράγματα λίγο πιο εύκολα:




  • Προσπαθήστε να διακόψετε το παιδί από το μπιμπερό, εάν δεν το έχετε ήδη κάνει. Η χρήση του μπιμπερό σε αυτή την ηλικία θα μπορούσε να κάνει δυσκολότερο για το παιδί να μάθει τις κανονικές συνήθειες φαγητού στο σπίτι και στο σχολείο.

  • Αποφύγετε τη χρήση του φαγητού ως επιβράβευση ή ως “δώρο” έναντι της καλής συμπεριφοράς του μικρού σας. Σύμφωνα με μελέτες, η τακτική αυτή οδηγεί σε βραχυπρόθεσμη μείωση του φαγητού και σε μακροπρόθεσμους τσακωμούς.

  • Προσπαθήστε να αποφύγετε τα μικρά, σκληρά τρόφιμα, όπως οι σκληρές καραμέλες και οι τσίχλες, καθώς θα μπορούσαν να κολλήσουν στην τραχεία του.



Τέλος, καλή σας όρεξη!


Μπορεί επίσης να σας αρέσει: