“Σημεία-σταθμοί” στη γλωσσική ανάπτυξη του νηπίου σας

“Σημεία-σταθμοί” στη γλωσσική ανάπτυξη του νηπίου σας





Σε αυτή την ηλικία μαθαίνουν τη γλώσσα με αναπτυξιακά άλματα και όρια.




Τώρα πια το παιδί σας θα μπορεί να βάλει δύο λέξεις μαζί (ή και περισσότερες) σε μια φράση ή πρόταση.
Μπορεί να παραλείψει μερικούς συνδέσμους και να εστιάσει στα ουσιαστικά και τα ρήματα, αλλά αν συμπληρώσετε εσείς τα κενά, θα αρχίσει να μαθαίνει και τις μικρές λέξεις.



Εδώ είναι μερικά γλωσσικά σημεία-σταθμοί, που μπορείτε να αναμένετε.


Πώς αποκαλεί το παιδί σας τον εαυτό του; Θα χρησιμοποιεί το όνομά του λέγοντας «εμένα» και μετά «εγώ» τους επόμενους μήνες. Επίσης, θα αρχίσει σύντομα να χρησιμοποιεί κι άλλες αντωνυμίες.


Να αναμένετε να ακούσετε μερικά λάθη στην πορεία. Το παιδί σας θα μπορεί να αναγνωρίζει και να κατονομάζει ακόμα και μερικά βασικά μέρη του σώματος.






Δείτε πόσα μπορεί να κάνει.



Θα μπορεί να αρχίσει να ακολουθεί μερικές απλές γραμμές σε βιβλία με εικόνες. Δείτε αν μπορεί να κατονομάσει τις εικόνες σε κάθε σελίδα. Το παιδί σας αρχίζει να καταλαβαίνει τι σημαίνουν οι προθέσεις.



Ζητήστε του να παίξει ένα παιχνίδι, βάζοντας το αρκουδάκι του «κάτω από την καρέκλα», «πάνω στην καρέκλα» και «δίπλα από την καρέκλα». Μέχρι να γίνει τριών ετών, ακόμα και μια σειρά από 5-6 λέξεις που έχει απομνημονεύσει δεν θα το μπερδέψουν.


Ακούστε τα «λάθη» του παιδιού σας.


Τα παιδιά μαθαίνουν τη γλώσσα χρησιμοποιώντας κανόνες που έχουν συμπεράνει τα ίδια. Αν και οι κανόνες αυτοί του παιδιού σας μπορεί να το οδηγήσουν σε λανθασμένες φράσεις, εσείς θα αντιληφθείτε τον τρόπο που μαθαίνει τις λέξεις. Για παράδειγμα: Μερικά παιδιά στρέφονται περισσότερο σε γενικότητες: Όλα τα σκυλιά λέγονται «Ρεξ». Όλες οι ηλικιωμένες κυρίες είναι «Γιαγιά». Άλλα παιδιά παραείναι συγκεκριμένα: Μόνο ο «Ρεξ», είναι σκύλος. Άλλα τετράποδα ζώα πρέπει να έχουν άλλα ονόματα. Άλλα παιδιά κάνουν λάθη όπως: «Ένα πόδι, δύο πόδι», «Εγώ πάω, αυτός πάω», «Το φορτηγό μου χαλάστηκε».


Επίσης, πολλά παιδιά δημιουργούν καινούργιες λέξεις, γνωστοί ως «νεολογισμοί»: Ένα σιντριβάνι είναι «νερό που σπάει», ένας «μαρκαδορίστας» είναι αυτός που χρησιμοποιεί μαρκαδόρους για να ζωγραφίζει, ένα κατσαβίδι (δύσκολη λέξη να την προφέρει κανείς) γίνεται «κατατίδι» και το «σπαγκέτι» (μια πολύ δύσκολη λέξη) μπορεί να γίνει «γκέτι». Μην ανησυχείτε για αυτά τα λάθη.


Το παιδί σας θα βελτιώσει από μόνο του τη γλώσσα του, αν περιβάλλεται από καλά γλωσσικά παραδείγματα.


Το παιδί σας μπορεί να καταλάβει πολύ περισσότερα, από αυτά που μπορεί να εκφράσει. Σε αυτή την ηλικία θα μπορεί να ακολουθήσει εντολές δύο βημάτων (για παράδειγμα, «Πήγαινε να φέρεις το πουλόβερ σου και έλα στην πόρτα).


Σηκώστε ψηλά τα χέρια σας.


Κάντε έντονες χειρονομίες όταν δίνετε τις οδηγίες σας και ίσως μπορέσει να εκτελέσει μία εντολή τριών βημάτων. Οι χειρονομίες και τα οπτικά συνθήματα κάθε είδους, βοηθάνε τα παιδιά να ενώσουν το παζλ της γλώσσας, οπότε κουνήστε χέρια και μάτια (ακόμα και τα πόδια για χορό) για μια ζωηρή, υποστηρικτική κουβέντα με το μικρό σας.


Μπορεί επίσης να σας αρέσει: