Εγκυμοσύνη και καλοκαίρι: Πώς θα αντιμετωπίσεις τις ημέρες του καύσωνα

Το καλοκαίρι συνήθως η διάθεσή μας είναι στα καλύτερά της, ο ήλιος ζεσταίνει την επιδερμίδα μας, όλα γίνονται πιο φωτεινά και όμορφα, ενώ η θάλασσα είναι εκεί για να μας προσφέρει δροσερά διαλλείματα. Ωστόσο, κανένα από τα καλοκαίρια του παρελθόντος δεν συγκρίνεται με τη χαρά που νιώθεις φέτος, καθώς σε λίγους μήνες θα έχεις το μωράκι σου στην αγκαλιά σου. Και μπορεί για την ώρα να αισθάνεσαι πως ο καιρός είναι πράγματι με το μέρος σου, ωστόσο, τι θα γίνει τις ημέρες που η ζέστη θα κορυφωθεί;

Είναι αλήθεια πως οι μέρες του καύσωνα είναι αρκετά δύσκολες για όλους, ειδικότερα για τις εγκύους. Οι ανάγκες που παρουσιάζει ο οργανισμός μίας εγκύου είναι ιδιαίτερα αυξημένες, αφού έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές κατά τη διάρκεια της κύησης, ενώ επειδή η θερμοκρασία του σώματός της είναι αυξημένη λόγω της εγκυμοσύνης, χρειάζεται να είναι πιο προσεκτική τις μέρες που η ζέστη γίνεται πιο έντονη.

Τι μπορείς να κάνεις, λοιπόν, για να προστατευτείς, όταν ο υδράργυρος θα ανέβει στα ύψη; Παρακάτω θα βρεις μερικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να παραμείνεις ενυδατωμένη τις μέρες του καύσωνα.

Μην ξεχνάς να προσφέρεις στον οργανισμό σου τακτικά την ενυδάτωση που χρειάζεται

Η σωστή ενυδάτωση είναι «το άλφα και το ωμέγα» για να μπορεί ο οργανισμός σου να αναπληρώνει τα υγρά που χάνει κατά τη διάρκεια της ημέρας, εξαιτίας της έντονης εφίδρωσης. Σύμφωνα με τους ειδικούς, δύο λίτρα νερό την ημέρα, δηλαδή οκτώ ποτήρια νερό, είναι η ποσότητα που χρειάζεται ο οργανισμός ενός ενήλικα. Μπορείς να έχεις πάντα και παντού μαζί σου, λοιπόν, ένα θερμός γεμάτο κρύο νερό, το οποίο θα σου υπενθυμίζει ότι πρέπει να ενυδατωθείς, πριν αρχίσει ο οργανισμός σου να αισθάνεται δίψα. Αν θέλεις, μπορείς να αντικαταστήσεις μερικά ποτήρια νερό με φυσικούς χυμούς φρούτων, λαχταριστά smoothies, γάλα ή με κάποιο δροσερό, σπιτικό ρόφημα που δεν περιλαμβάνει καφεΐνη, όπως το παγωμένο χαμομήλι, ανάλογα πάντα και με τη διατροφή που ακολουθείς κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σου και πάντα ακολουθώντας πιστά τις συμβουλές και οδηγίες του γιατρού σου.

Χυμός φρούτων και μπανάνα

Απόλαυσε δροσιστικά ντους και προτίμησε τα άνετα, βαμβακερά ρούχα

Ο έντονος και συνεχής ιδρώτας είναι ένα ζήτημα που μας κουράζει αρκετά τις ημέρες που ο υδράργυρος φτάνει στο «κόκκινο». Και επειδή ο ιδρώτας μπορεί να σου προκαλέσει έντονη ενόχληση και δυσφορία, καλό είναι να απολαμβάνεις σύντομα ντους με δροσερό νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας, ώστε να δροσίζεσαι και να αναζωογονείται η επιδερμίδα σου. Με αυτόν τον τρόπο, θα απομακρύνεις τον ιδρώτα, θα αισθάνεσαι πιο καθαρή και άνετη, ενώ θα μπορείς να ρυθμίζεις με φυσικό τρόπο τη θερμοκρασία του σώματός σου. Επιπλέον, προτίμησε να αποφεύγεις τα στενά ρούχα που είναι φτιαγμένα από συνθετικά υλικά και προσπάθησε να φοράς πιο αέρινες γραμμές, ανοιχτόχρωμα κομμάτια κατασκευασμένα από βαμβάκι, τα οποία δεν συγκρατούν τον ιδρώτα, ενώ επιτρέπουν στην επιδερμίδα σου να «αναπνέει».

Εμπλούτισε τη διατροφή σου με περισσότερα φρούτα και λαχανικά

Ένας ακόμη τρόπος για να προσφέρεις στον οργανισμό σου την ποσότητα υγρών που χρειάζεται, είναι μέσω της διατροφής σου. Εμπλουτίζοντας τα ημερήσια γεύματά σου με περισσότερα φρούτα και λαχανικά, όχι μόνο θα λαμβάνει ο οργανισμός σου τα υγρά, τις βιταμίνες και τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεται, αλλά εσύ θα απολαμβάνεις ελαφριά, θρεπτικά γεύματα, τα οποία θα σε κρατούν χορτάτη. Φρούτα όπως το καρπούζι, το πεπόνι, η μπανάνα και το πορτοκάλι, λαχανικά όπως το αγγούρι, το κολοκύθι και η ντομάτα, διαθέτουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, ενώ μπορείς να τα αξιοποιήσεις με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Σε κάθε περίπτωση, προσπάθησε να αποφεύγεις την κατανάλωση λιπαρών και καυτερών τροφών τις συγκεκριμένες ημέρες, διότι αυξάνουν τη θερμογένεση του οργανισμού σου.

Έγκυος τρώει σαλάτα

Διαμόρφωσε ένα δροσερό περιβάλλον που σε κάνει να αισθάνεσαι άνετα

Τις ημέρες που η ζέστη γίνεται πιο έντονη, είναι πολύ πιθανό να αισθανθείς πως ο οργανισμός σου έχει επιβαρυνθεί και εσύ είσαι λίγο πιο κουρασμένη. Σε αυτές τις περιπτώσεις, λοιπόν, είναι σημαντικό να βρίσκεσαι σε δροσερούς χώρους που είναι καλά αεριζόμενοι και κλιματίζονται. Ωστόσο, μην το παρακάνεις με τη δροσιά, ακόμη και αν ζεσταίνεσαι πολύ, καθώς ένα παγωμένο δωμάτιο ή μία απότομη εναλλαγή στη θερμοκρασία μπορεί να σου προκαλέσει κάποιο ανεπιθύμητο κρυολόγημα. Επίσης, αντί για το κλιματιστικό, προτίμησε να χρησιμοποιείς έναν ανεμιστήρα, ο οποίος θα σου προσφέρει την αναζωογόνηση που χρειάζεσαι, χωρίς να μεταβάλλει σημαντικά τη θερμοκρασία του χώρου που βρίσκεσαι.

Να θυμάσαι πως τις μέρες του καύσωνα θα ήταν προτιμότερο να παραμείνεις στο σπίτι και να μην εκτεθείς στη έντονη ζέστη, ειδικότερα αν η εγκυμοσύνη σου είναι σε προχωρημένο στάδιο. Παρόλα αυτά, αν θέλεις να απολαύσεις μία βόλτα, προτίμησε να βγεις έξω νωρίς το πρωί, η αργά το απόγευμα, όταν ο ήλιος θα έχει δύσει.