Σπιτικές παιδικές τροφές: πώς να τις φτιάξετε

Σπιτικές παιδικές τροφές: πώς να τις φτιάξετε

Kim Galeaz R.D.



Τώρα που το παιδί σας είναι έτοιμο να φάει στερεές τροφές, μπορεί να θέλετε να φτιάχνετε το φαγητό του μόνη σας αντί να αγοράζετε έτοιμες τροφές του εμπορίου.


Το σπιτικό φαγητό μπορεί να είναι το ίδιο γευστικό και θρεπτικό όσο και του εμπορίου, και να προσδίδει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για την καλή υγεία και την ανάπτυξη του παιδιού σας. Και εάν σας αρέσει να μαγειρεύετε, τώρα έχετε μία θαυμάσια ευκαιρία να επεκτείνετε τις μαγειρικές σας ικανότητες.





Ακολουθούν μερικοί καλοί λόγοι για να φτιάχνετε το δικό σας φαγητό:


Είναι πιο οικονομικό από το να αγοράζετε μάρκες του εμπορίου.


Μπορείτε να προσαρμόσετε τις γεύσεις και τις υφές σύμφωνα με τα γούστα σας.


Μπορείτε να δώσετε στο παιδί σας μια μεγάλη ποικιλία υγιεινών, φρέσκων τροφών.


Κυριολεκτικά, όλα τα φρούτα, τα λαχανικά, τα κρέατα, τα πουλερικά και τα ψάρια μπορούν να μετατραπούν σε νόστιμο φαγητό.


Η παρασκευή του δικού σας φαγητού μπορεί να είναι εύκολη και γρήγορη μόλις μάθετε πώς να το κάνετε.

Προετοιμασία και μαγείρεμα. Ακολουθήστε αυτές τις συμβουλές για την προετοιμασία και το μαγείρεμα των φαγητών που θα σερβίρετε στο παιδί σας. Αγοράστε τα πιο φρέσκα και καλύτερης ποιότητας φρούτα, λαχανικά και κρέατα που αντέχουν τα οικονομικά σας. Διατηρήστε τα τρόφιμα σε μια ασφαλή θερμοκρασία. Τα φαγητά που διατηρούνται στο ψυγείο θα πρέπει να βρίσκονται σε θερμοκρασία 4,5 βαθμών Κελσίου ή και ελαφρώς χαμηλότερη. Τα κατεψυγμένα φαγητά θα πρέπει να φυλάσσονται σε θερμοκρασία -18 βαθμών Κελσίου.


Αγοράστε θερμόμετρα και για το ψυγείο και για την κατάψυξη και έχετέ τα εκεί μονίμως. Να πλένετε τα χέρια σας σχολαστικά με ζεστό νερό και σαπούνι πριν πιάσετε οποιοδήποτε ωμό ή μαγειρεμένο φαγητό. Καθαρίστε και πλύνετε όλες τις τροφές εξίσου σχολαστικά πριν τις μαγειρέψετε. Απομακρύνετε κηλίδα ή σημάδι στα φρούτα ή τα λαχανικά. Κόψτε το παραπανίσιο λίπος από τα κρέατα. Χρησιμοποιήστε μία σανίδα κοπής για τα κρέατα και μία άλλη για τα λαχανικά. Αυτό εμποδίζει τη μεταφορά μικροβίων. Κρατάτε όλα τα σκεύη και αντικείμενα μαγειρικής καθαρά, συμπεριλαμβανομένων του σφουγγαριού και των πιατόπανων.


Να έχετε υπόψη σας ότι τα φρούτα δεν χρειάζεται να μαγειρευτούν προτού τα πολτοποιήσετε. Αφού τα κόψετε σε κομμάτια, απλά πολτοποιήστε τα στο μπλέντερ. Να μαγειρεύετε καλά τα λαχανικά, κατά προτίμηση στον ατμό. Ο ατμός κρατά τις περισσότερες βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία. Αποφεύγετε να παραβράζετε τα φαγητά γιατί χάνουν τα θρεπτικά τους συστατικά. Τα γεύματα να τα μαγειρεύετε μέτρια ή καλοψημένα στους 70 βαθμούς Κελσίου τουλάχιστον. Να ψήνετε στη σχάρα ή το φούρνο ή να σοτάρετε χρησιμοποιώντας λάδι σε σπρέι.


Αποφύγετε τα μαγειρικά λίπη στα λαχανικά ή τα κρέατα ώστε να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε βούτυρο ή λάδι για να αραιώσετε το μίγμα του φαγητού του μωρού σας αν είναι απαραίτητο. Να πολτοποιείτε ή να αλέθετε τα φαγητά έως ότου φτάσουν στην απαιτούμενη υφή και πυκνότητα. Δεν χρειάζεται να προσθέτετε αλάτι, ζάχαρη ή μπαχαρικά. Το παιδί σας θα μάθει να αγαπά τη γεύση των φυσικών, μη καρυκευμένων τροφών. Εξοπλισμός και προμήθειες.



Εκτός από το βασικό μαγειρικό εξοπλισμό, θα χρειαστείτε ακόμα μερικά αντικείμενα όπως:



έναν επεξεργαστή φαγητού ή ένα μπλέντερ για να πολτοποιείτε τα κρέατα, τα λαχανικά και τα φρούτα μέχρι να πάρουν μια λεία υφή.


Καθώς το παιδί σας περνά σε πιο στερεές τροφές, που δεν χρειάζονται τόση πολτοποίηση, μπορείτε απλά να λιώνετε τα φαγητά με ένα πιρούνι ή έναν πολτοποιητή πατάτας.


Έναν φτηνό ατμομάγειρα (καλάθι-σχάρα) που θα τον τοποθετήσετε στην κατσαρόλα με λίγο νερό όταν βράζετε λαχανικά.


Αυτό θα αποτρέψει την απώλεια των θρεπτικών συστατικών που συμβαίνει με το βράσιμο, καθώς τα λαχανικά δεν αγγίζουν το νερό.


Αν αποφασίσετε να φτιάξετε μεγάλες ποσότητες παιδικού φαγητού και να το καταψύξετε για αργότερα, θα χρειαστείτε επίσης τα ακόλουθα: παγοκυψέλες, λαμαρίνες ψησίματος, κερωμένο χαρτί ή διάφανη μεμβράνη, σακούλες κατάψυξης με φερμουάρ, μαρκαδόρους για να γράφετε.


Φτιάχνοντας φαγητό μωρού από το καθημερινό φαγητό της οικογένειας.


Η προσαρμογή του καθημερινού φαγητού που σερβίρετε στο τραπέζι είναι ένας εξαίρετος τρόπος να αρχίσετε να βάζετε το παιδί σας στη διαδικασία να δοκιμάζει τις γεύσεις και τα φαγητά που τα άλλα παιδιά και οι ενήλικες τρώνε σε καθημερινή βάση.




Απλά ακολουθήστε τις εξής οδηγίες:




πολτοποιήστε μερίδες φαγητού για ενήλικες ΠΡΟΤΟΥ προσθέσετε πολύ αλάτι ή άλλα καρυκεύματα.
Αν δεν πρόκειται να τα ταΐσετε στο μωρό άμεσα, μπορείτε να τα διατηρήσετε στο ψυγείο μέχρι και δύο μέρες. Μετά πετάξτε τα.


Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε τηγανιτά φαγητά.


Προσδίδουν μεγάλη ποσότητα ανθυγιεινών κορεσμένων λιπαρών στη διατροφή του μωρού σας.


Ελέγξτε τη θερμοκρασία του μαγειρεμένου ή ξαναζεσταμένου φαγητού για να σιγουρευτείτε ότι δεν είναι υπερβολικά ζεστό.


Ανακατεύετε καλά για να αποφύγετε θύλακες πολύ ζεστού φαγητού, πράγμα που συμβαίνει συχνά στους φούρνους μικροκυμάτων.


Εάν το παιδί σας δεν φάει όλο το φαγητό του, πετάξτε αυτό που έμεινε.


Μην ζεσταίνετε δεύτερη φορά και μην βάζετε στο ψυγείο ξαναζεσταμένο φαγητό (για να αποφύγετε τη βακτηριακή μόλυνση).


Φτιάχνοντας φαγητό για το μωρό για μελλοντική χρήση.


Μόλις το φαγητό πολτοποιηθεί, βάλτε το σε παγοκυψέλες.


Καλύψτε τις με διάφανη μεμβράνη ή κερωμένο χαρτί. Εάν ετοιμάσετε πολύ μεγάλες ποσότητες φαγητού, βάλτε τις κυψέλες σε λαμαρίνες ψησίματος και μετά τη μία πάνω στην άλλη στην κατάψυξη.


Μόλις παγώσει το φαγητό, βάλτε τους παγωμένους κύβους σε αεροστεγείς σακούλες κατάψυξης με φερμουάρ (το φαγητό που διατηρείται στο ψυγείο θα πρέπει να καταναλώνεται εντός δύο ημερών ενώ το κατεψυγμένο εντός δύο έως τεσσάρων μηνών).


Βγάλτε όσους κύβους χρειάζεστε και ξεπαγώστε τους στο ψυγείο ή στα μικροκύματα (ξεκινήστε με μια μικρή ποσότητα για να μην αναγκαστείτε να πετάξετε τα περισσεύματα· το ξεπάγωμα και το ζέσταμα είναι παιχνιδάκι στο φούρνο μικροκυμάτων).


Εάν έχετε ξεπαγώσει ή ζεστάνει το φαγητό στα μικροκύματα, σιγουρευτείτε, αφού έχετε ανακατέψει καλά αλλά πριν σερβίρετε, ότι δεν είναι υπερβολικά ζεστό.



Επίσης ελέγξτε ότι το φαγητό που ήταν στο ψυγείο δεν είναι υπερβολικά κρύο. Με αυτές τις συμβουλές και μυστικά και με όλη σας την αγάπη, το μωρό σας θα απολαμβάνει υπέροχα γεύματα και εσείς θα εξοικονομείτε χρήματα!


Μπορεί επίσης να σας αρέσει:

Πάνες

Pampers Active Fit Premium Protection

Μένει πιο στεγνή και δεν "κρεμάει"