Διατροφή κατά την εγκυμοσύνη: τρώγοντας για δύο

Διατροφή κατά την εγκυμοσύνη: τρώγοντας για δύο




Τώρα που είστε έγκυος, το ό,τι τρώτε για δύο δεν σημαίνει ότι διπλασιάζετε την ποσότητα του φαγητού που προσλαμβάνετε.


Στην πραγματικότητα, οι περισσότερες έγκυες χρειάζονται μόνο 300 θερμίδες περισσότερες καθημερινά στη δίαιτά τους, οι οποίες αντιστοιχούν σε:


2 φλιτζάνια γάλα με χαμηλά λιπαρά,


1 κύπελλο παγωτό,


1 σάντουιτς με τυρί κρέμα,


1 σάντουιτς με τόνο.



Λαμβάνοντας αυτά υπόψη, διατηρήστε μια ισορροπημένη δίαιτα για μια υγιή εγκυμοσύνη που απλώνεται στις 5 βασικές διατροφικές κατηγορίες:


φρούτα,


λαχανικά,


δημητριακά,


τροφές με πρωτεΐνη,


γαλακτοκομικά.



Επιπρόσθετες σκέψεις για διατροφή και δίαιτα: οι έγκυες χρειάζονται περίπου 71 γραμμάρια πρωτεΐνης ημερησίως. Ένα φλιτζάνι γάλα ή λίγο παραπάνω από ένα τέταρτο του κιλού κόκκινο κρέας περιέχουν 10 γραμμάρια πρωτεΐνης. Στις καλές πηγές πρωτεΐνης συμπεριλαμβάνονται: άπαχο κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, αποξηραμένα φασόλια, φακές, καρύδια, αυγά, τυρί.

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα πρέπει να αποφεύγετε τα απαστερίωτα, μαλακά τυριά όπως το Βrie και το Jalisco, τα ωμά ή άψητα κρέατα, καθώς περιέχουν βακτήρια που μπορεί να βλάψουν το μωρό σας, ψάρια με υψηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο όπως ο καρχαρίας, ο ξιφίας, το σκουμπρί του Ατλαντικού ωκεανού και ο λευκός μπακαλιάρος. Ασβέστιο: το ασβέστιο είναι απαραίτητο στην εγκυμοσύνη για το σχηματισμό των οστών και των δοντιών του μωρού. Η συνιστώμενη καθημερινή χορήγηση ασβεστίου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι 1,000mg τη μέρα (1,300mg τη μέρα εάν είστε κάτω από 19 ετών).



Μπορείτε να λάβετε ασβέστιο από:


πράσινα φυλλώδη λαχανικά,


πορτοκαλάδα,


γάλα,


γιαούρτι,


τυρί.



Σίδηρος: Χρειάζεστε 27mg τη μέρα όταν είστε έγκυος.


Καλές πηγές σιδήρου είναι:


το ψάρι,


το κοτόπουλο,


το ψωμί,


τα δημητριακά ολικής άλεσης,


τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά,


τα όσπρια,


τα αποξηραμένα φρούτα,


τα αυγά,


το συκώτι,


το κόκκινο κρέας.



Πολλές γυναίκες λαμβάνουν συμπληρώματα σιδήρου κατά το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης τους. Συζητήστε το με το γιατρό σας. Αν κάνετε μια δίαιτα πλούσια σε σίδηρο, αυτό μπορεί να μην είναι απαραίτητο. Καφεΐνη: ήπια κατανάλωση καφεΐνης είναι το καλύτερο. Μην πίνετε περισσότερα από ένα με δυο αναψυκτικά που περιέχουν καφεΐνη την ημέρα, όπως καφέ ή σόδα.


Πόσο βάρος παίρνουν συνήθως οι γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης; Το Αμερικάνικο Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων λέει ότι περίπου 12 με 15 κιλά είναι φυσιολογικά για μια μέση έγκυο γυναίκα. Επιθυμία για φαγητό: κανένας δεν ξέρει ακριβώς γιατί κάποιες γυναίκες επιθυμούν μερικά φαγητά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους, όμως οι επιθυμίες αυτές δεν είναι αποτέλεσμα κάποιων διατροφικών ελλείψεων. Δεν υπάρχει λόγος να αποφεύγετε φαγητά που επιθυμείτε, αρκεί να τρώτε με μέτρο για να αποφύγετε να πάρετε πολύ βάρος .



Μπορεί επίσης να σας αρέσει:

Πάνες

Pampers New Baby Sensitive Premium Protection

Η καλύτερη φροντίδα Pampers για το ευαίσθητο δερματάκι του νεογέννητου